pondělí 19. října 2015

Jeden den v Drážďanech

Když jsem poprvé na nějakém slevovém serveru viděla zájezd do Primarku v Drážďanech, nevěřila jsem vlastním očím. To jako vážně někdo jede do Drážďan jenom proto, aby nakupoval?! Už nějaký čas jsem se tam chtěla podívat (ze svojí poslední, předvánoční návštěvy města si pamatuju jenom to, že jsem vůbec necítila nohy). Ale to radši pojedu na vlastní pěst autobusem nebo vlakem... ne?


Kolik to stojí & jaká je cesta

Pak jsem ale zjistila, že zatímco tyhle "nakupovací" zájezdy stojí okolo 350 korun, u Student Agency i vlakem by to vyšlo na skoro dvojnásobek. A tak jsem v poslední zářijovou sobotu vstávala o hodně dřív, než by se mi líbilo a už před sedmou hodinou jsme s mamkou byly na Hlavním nádraží. Cesta byla trošku zvláštní, protože z rychlíku do Drážďan jsme vystoupili v Děčíně, tam jsme počkali na vlak do Bad Schandau a pak přestoupili na regionální vlak do Drážďan. (Možná, že právě použití regionálních německých vlaků je výhodnější, než jet rychlíkem rovnou. A ještě se podíváte, jak to vypadá na saském venkově!) Cesta nejspíš trvala o nějakou hodinu déle, než kdybychom jeli jenom rychlíkem, ale to mi nijak nevadilo (aspoň jsem se mohla dospat). V Drážďanech jsme byli okolo desáté.

Co se dělo pak? Nikdo nás nikam netahal ve stylu "skupinka za mnou". Pár věcí na výběr bylo: buď zůstat ve městě (a jít do Primarku nebo kamkoliv jinam), nebo jet do ZOO. A odpoledne prohlídka města s průvodcem, taky pro zájemce.


Primark: proč tam (ne)jít

S Primarkem mám takový love/hate vztah. Před pár lety to byl relativně nedostupný nakupovací ráj, který se dal navštívit jenom v Británii. A všechno tam bylo hezké a o tolik levnější než v jiných obchodech. Pak jsem se začala zajímat o výrobní podmínky módních řetězců a o tvoření šatníku z věcí, které k sobě budou navzájem ladit a budu je nosit víc než jednu sezónu. Ceny Primarku asi naznačují dostatek o tom, v jakých podmínkách se vyrábí (v tom si ale nezadá s ostatními - i dražšími - módními řetězci). Velká část sortimentu opravdu je opravdu z kategorie "móda na jednu sezónu". A ještě k tomu jsou ty obchody vždycky naprosto přecpané. Ale stejně tam vždycky jdu a něco si koupím, protože 1) opravdu to tam je levnější než jinde, což pro mě hraje roli, 2) je to jediný high street řetězec, kde jsem viděla prodávat dostupný merchandise Harry Potter (třeba tady mám na sobě tričko Gryffindor) a taky různých Disneyovek, Coca-Coly a dokonce Game of Thrones, 3) mají tam plno věcí, které u nás neseženete - třeba Lounge oddělení, kde jsou super pyžama a domácí oblečení a taky basic řadu, ze které mám nejoblíbenější trička. Na druhou stranu, kvalita věcí je v Primarku kolísavá. Určitě bych si tam nekoupila zimní kabát nebo boty, a vyplatí se číst si cedulky (pozor na polyester, viskózu atd.).


Co vidět v Drážďanech

Odpoledne jsme se vypravily na krátkou prohlídku města, kde jsme viděly všechno podstatné. Pak jsme se vrátily a prohlédnout si budovy v detailu. Drážďany byly za druhé světové války skoro kompletně vybombardované. Pokud bych to nevěděla, nejspíš by mě ani nenapadlo, že ty historické domy vůbec nejsou historické a že gotická katedrála Nejsvětější Trojice nebo krásný barokní areál Zwinger (dnes sloužící jako obrazárna) byly po válce pouhá torza. Centrum bylo vystavěné znovu a je to krásný pohled. Doporučuju návštěvu nejen katedrály, ale taky evangelického kostela Frauenkirche, ze kterého byla po desítky let jenom hromada kamenů. Nemůžete minout ani velkolepou budovu opery a stometrový obraz zobrazující saské panovníky vytvořený z porcelánových kachlíků.


Odjezd z Drážďan byl okolo šesté večer a do Prahy jsme dorazili okolo deváté. V Drážďanech a okolí je ale plno dalších míst, která jsem neměla čas navštívit (pěkný přehled je třeba tady) - o důvod víc se tam vrátit!


Pokud jsem vás nalákala, podívejte se třeba na Skrz.cz na aktuální nabídku zájezdů (vyhledejte "Primark").

Žádné komentáře:

Okomentovat