pátek 19. února 2016

TOP 5 #5: Příběhy, u kterých jsem brečela


Čtení je pro mě o emocích. Pokud ve mě kniha nevyvolá emoce, pokud si po jejím dočtení nepřipadám mrtvě, a pokud nebrečím, hledám dál. Příběhy, u kterých jsem brečela, si pamatuju, protože to znamená, že se dostaly dál, než jen na povrch. Rozhodně jich bylo víc než pět. Rozhodla jsem se sem dát pár těch, které nejsou tak známé nebo očividné.

Vášeň a cit (Becoming Jane)
Po tomhle filmu jsem brečela tak moc, že jsem ho znova nemohla pustit. Český název naprosto vystihuje obsah (ten anglický je Becoming Jane). Je to napůl biografický příběh Jane Austen (Anne Hathaway) a její lásky Toma Lefroye (můj oblíbený James McAvoy). Pokud víte, jak to s jejím milostným životem ve skutečnosti bylo, nejspíš už i tušíte konec. Film je to krásný, prostředím přirozeně připomíná adaptace knih Jane Austen. Příběh se jim částečně taky podobá, ale pro mě byl mnohem silnější.


Jeden den (One Day)
Příběh je o přátelích Emmě (Anne Hathaway) a Dexterovi (Jim Sturgess), kteří se vídají každý rok jeden den. Navzájem se svěřují s tím, jak válčí se životem. A neuvědomují si, že spolu by jim to možná šlo mnohem líp. Je to jak film, jak kniha. Po tom, co mě zasáhl film, jsem si chtěla hned přečíst i knížku, pořád na mě ale čeká. Tenhle rok ji ale vážně přečtu, i když vím, že mi to znovu zlomí srdce. Hodně.

Delirium (Lauren Oliver)
Delirium je ve skutečnosti trilogie. Zatím jsem z ní četla dva díly, a můžu vám říct jedno: první kniha funguje samostatně mnohem líp. Je to dystopický román o světě, ve kterém je láska nemocí. Teenageři v určitém věku dostanou lék, které je tohoto "nedostatku" navždy zbaví. Lena se ale několik týdnů před tím, než má přijít na řadu, zamiluje. Mezi knihami podobného žánru, které v poslední době vycházejí, se Delirium trochu ztrácí, ale nenechte se zmást. Je to úžasné.

Panství Downton
Nebyla jsem si jistá, jaký z "mých" seriálů sem dát, protože skoro u každého jsem v určitých momentech už uronila pár slz. Vyhrává ale Panství Downton, které mě poslední dobou dojímá už jenom tím, že je to Panství Downton. Ale vážně: v tom příběhu je tolik dramatických a dojemných dějových linií s nepředvídatelnými zvraty, že se mnou zůstává, nehledě na to, že oficiálně už skončil. (Já ale umím šetřit, takže mi ještě zbývají téměř dvě celé série!)

The Perks of Being a Wallflower/Ten, kdo stojí v koutě (Stephen Chbosky)
Tahle knížka pro mě znamená strašně moc. Když ji otevřu, téměř na každé stránce mám podtrhané citáty, protože ke mně tolik mluvila. Hlavní postava Charlie, který vždycky stál tak nějak v koutě a moc mu to nevadilo, poznává život spolu se staršími kamarády. Je knihomol, a o všem přemýlí trochu víc, než ostatní. Nenechte se zmást malým rozsahem. Zlomilo mi to srdce, ale bylo to úžasné.


Projekt TOP 5 pořádáme společně s Lenkou z Létám na Pegasu. Nezapomeňte se podívat taky na její článek!

Jaké příběhy vás zaručeně dojmou?

(Obrázky: Becoming Jane, Panství Downton, ostatní weheartit)

2 komentáře:

  1. Mám pocit, že u Jednoho dne jsem taky brečela... každopádně to bylo citově dost náročené.
    Panství Downton, tam mě odrovnala ta závěrečná scéna se Sybil (nechci spoilerovat, ty víš co...) Jinak už jsem si vůči tomu získala cynický odstup, což můj zážitek dost kazí :D
    Kdo stojí v koutě se mě naštvalo svým závěrem. Jsou v tom dobré myšlenky, ale to rozuzlení si mohl odpustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsi tedy dost skrývala, protože na Jednom dni jsme byly v kině spolu a zatímco já jsem byla na pokraji zhroucení, ty jsi vypadala docela v pohodě :D
      Mě naprosto odrovnala jedna jiná scéna v další sérii... určitě víš, o čem mluvím. Já k Panství Downton aktuálně chovám až nostalgickou náklonnost!

      Vymazat