čtvrtek 20. dubna 2017

3 nejlepší za rok 2016

Říkala jsem si, že už nemá cenu dělat shrnovací příspěvek, když se moje blogovací pauza protáhla až do dubna. Ale mám ráda pořádek (minimálně na blogu). A kromě tahle trojka je možná zatím moje nejoblíbenější (shrnutí za minulé roky: 2014, 2015)

Kniha: Selekce (Kiera Cass)


Je to tak. I já mám problém tomu věřit, ale když se zamyslím nad tím, které knížky mě minulý rok opravdu pohltily, Selekce vítězí. Narazila jsem na ni naprosto náhodně v knihovně. Nic jsem od toho nečekala, protože mít velká očekávání od *další* YA dystopie už se od Hunger Games moc nevyplácí. A pak jsem se začetla, a nemohla jsem přestat. Tohle je důvod, proč čtu: ten pocit, když vás příběh pohltí tak, že zapomenete na všechno ostatní, že odkládáte cokoliv, co jste zrovna měli udělat, jenom abyste se dozvěděli, co bude dál. A taky když se do něj tak zamilujete, že po přečtení prvního dílu kupujete box set s celou sérií. Protože přesně to jsem udělala. Několik týdnů v říjnu jsem strávila ve šťastném oblouznění a teď mám sto chutí zase se do Selekce začíst.

Film: Fantastická zvířata a kde je najít & Dozvuky


Tohle asi není moc velké překvapení. V době, kdy nikdo nedoufal, že se ještě dočkáme čehokoliv z magického světa Harryho Pottera, přišel nejenom první film z pěti (!) plánovaných, ale taky divadelní hra Harry Potter a prokleté dítě, všechno v jednom roce. V kině jsem byla na pokraji blaženosti, zvlášť na začátku. Zcela objektivním okem můžu říct, že tam byly vady. Ale bylo to přesně tak magické, jak jsem čekala (i doufala). Jsem strašně ráda, že se odkrývá magie na dalším kontinentu - nová pravidla, nová kouzla, nová slova. Nevadí mi, když J. K. Rowling už nevydá další román z tohoto světa, ale pokud se bude po kouskách rozplývat mlha nad dalšími místy a příběhy, budu spokojená.

Trošku ale poruším pravidla a hodím sem ještě jeden film, který mě dostal úplně na jiné úrovni. Dozvuky (Poklosie) je polský film, který odkrývá temná tajemství druhé světové války na jedné polské vesnici. Z toho příběhu mrazí a ani po několika měsících ho nemůžu dostat z hlavy. O těchhle věcech se mluvit musí.

Seriál: Jane the Virgin


Přiznání: koukali jste někdy na telenovely? Já jsem asi rok (2004) pospíchala ze školy domů, protože v televizi běžela Má tlustá Valentýna. Všechno se to odehrávalo asi ve třech lokalitách, bylo tam drama, vztahy, záporáci, které hrdinové vždycky nějak srovnali… No, kdyby to bylo někde k sehnání, podívala bych se někdy zase. Do té doby budu ale koukat na Jane the Virgin. Říjen byl vážně emocionálně náročný měsíc, nejenže jsem přečetla celou Selekci, ale ještě jsem začala sledovat nový seriál. A první sérii jsem zvládla za JEDEN TÝDEN. Za plného provozu normálního života ve školním roce. Přičemž některé jiné seriály sleduju NĚKOLIK LET a jsem v půlce. Tohle je vážně nejlepší doporučení, které vám k seriálu můžu dát. Jane the Virgin je v podstatě přiznaná parodie na telenovely. Vypravěč (který je naprosto BOŽÍ) vás provází životem Jane, která má všechno perfektně naplánované do té doby, než je omylem uměle oplodněná.

Uf. Jakmile přijmete tuhle šílenou okolnost, můžete se v klidu usadit a sledovat občas napůl neuvěřitelné zvraty, ale taky naprosto lidské zápletky a plno vtipných i dojemných momentů. A co Jane má a jiné seriály ne? Jednoznačně vypraveče () a super nápadité grafické zpracování. Taky skvělé herce a schopnost mě vytrhnout z jakkoliv špatné nálady a dobrý den udělat ještě lepší. Právě zbývá pár epizod do konce třetí série a čtvrtá bude až za několik měsíců, takže to stíháte! A pokd byste potřebovali ještě popostrčit - Gina Rodriguez (Jane) získala za první sérii Zlatý glóbus!

(Obrázky: můj, Fantastic Beasts, Jane)

4 komentáře:

  1. Jane the Virgin je úplne najviac skvelý seriál! Gina je fantastická (aj na sociálnych sieťach, najmä na insta a twitteri)! Inak aj ja som pozerala Valentínu, ale aj Juanu, telenovelu, podľa ktorej je Jane :) Teším sa, že v pondelok bude konečne nová epizóda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ji sleduju na Instagramu, a baví mě taky Brett Dier & Justin Baldoni :) Myslela jsem, že Juanu u nás nedávali... Škoda, že se k těm telenovelám dneska tak těžko dostává, hned bych se podívala :))

      Vymazat
  2. Madgo, tobě to tak krásně píše, že je škoda, že nepíšeš víc! (Já vím, nemám co říkat :P)
    Naše literární i filmové preference se v minulém roce tedy nějak rozešly... ale jsem ráda, že sis ty knihy a seriály užila ;) Tak se budu těšit, že třeba zase něco napíšeš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥ A chystám i něco dalšího, nebyl to jen osamocený záblesk kreativity :))

      Vymazat